lördag 12 september 2015

För första gången någonsin...







 
Ja, imorse vaknade vi till ännu en solig lördag
helt utan måsten, men som ni nu säkert redan har förstått, så är vår familj
(eller kanske är det jag)
ganska så usla på att göra ingenting en hel dag!
skrattar

Så jag kom på den brillianta idén (enligt mig själv då) att vi tar tåget -
vi tar helt enkelt tåget till vackra Halmstad!
Busbarnens allra första tågresa.
Barnen skrattade, sken som små solar och tyckte att det var så fantastiskt spännande, att 
de andra mer vana tågresenärerna, började fnittra, vinka åt oss och flera av dem påpekade
att det var härligt att se en så lycklig familj!
Våra sprudlande skratt smittade tydligen av sig på omgivningen 
- så underbart roligt!









Så idag har vi skrattat så att kinderna värker, ätit lunch på McDonald´s, och shoppat
kläder till lillgossen  
(som försvann i butiken en kort stund, för mig alldleles för länge).
En sak som är finfin med att ha 4 busiga barn, är att de fungerar utmärkt som
team om man förlorar ett litet barn (Milton) i folkvimlet!
Det är bara att ställa sig vid ingången, ge order att de större barnen sprider ut sig och systematiskt betar av butiken tills alla hamnar vid chefen (moi :D) 
 
Vi har så klart strosat rundor
i stan, njutit i hamnen, lekt i parken, mumsat på godis, handlat hem massor med roligheter 
till nästa veckas 80- tals teater som barnen ska delta i och träffat våra 
goda grannar ifrån förra huset i Halmstad.











Vi kom precis hem och jag skulle ljuga om jag sa att vi inte är lite trötta. Fast vi är väldigt nöjda
och visst är det ljuvligt att bege sig ut på nya äventyr, men guuuuuud, så skönt det är att 
komma hem till sitt hem!
 
Så nu blir det en iskall päroncider, fossingarna i soffan och filmmys med hela familjen.
Om en timme får älsklingen börja fundera på kvällens middag.
Jag har gjort mitt idag!
 
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam, alla sötisar!
Njut lördagen till max!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...