tisdag 12 november 2013

Jag längtar...


Regn och rusk, men det kan kvitta 
- jag myser, myser massor!

De stora barnen är i skolan och det är bara jag och guldgossen hemma
och vi ska snart ner i källaren och smygkika på julpyntet. Jag kan 
ju inte låta bli - älskar ju julen!

Egentligen hade vi planerat att ta en tur till skogen, samla ihop lite
grankvistar och göra en vacker krans till ytterdörren, fast jag vet
inte om dagens väder är det bästa för skogsvandring...
Helst ska kransen vara enkel, gjord av silvergran och riktigt 
tjock och gosig!
Ett svart sammetsband till det och voilá, klart!


Jag har handlat hem lite nya dörrmattor och 2 härligt ljuvliga långhåriga 
lammskinn som jag ska hitta någon lämplig plats åt också. 
Skinnen är bara fina! 
Olivträdet på trappen ska bytas ut mot något vintrigare. 
Märks det att jag längtar efter snön, julen och att
 få pynta?

Men först startar jag dagen med äggfrukost och en rykande 
varm cafe con leche.

Ha en mysig tisdag, raringar och hoppas att
ni hittar på något skoj idag!

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...