torsdag 3 april 2014

Från solsken till snö...



Aprilväder!

Från en pysseldag i solen till snöbollskrig på kvällen  
- ett riktigt aprilväder!
Och idag vaknade vi till babyblå himmel och solsken igen.
Men ombyte förnöjer heter det ju.



Jätteroligt att blåsa ut ägg!

Igår hann vi med mycket och vi började med att alla barnen fick blåsa ur äggen 
som de sedan målade i vackra färger och som vi hängde upp i vårt
körsbärsris. Nu hoppas jag att blommorna hinner att slå ut och bli sådär
ljuvligt rosa lagom till påsk. 
Och jag som ville ha en naturfärgad påsk, har ändrat mig...
Påsken ska få bli underbart pastellig!
Ljust rosa, syrenlila, pistagegrön och vaniljgult 
- glada glassiga färger!
Hela hemmet är ju vitt och ljust så en liten färgklick kan väl inte bli fel
och så blir man ju påskglad på köpet!


Idag ska vi fortsätta måla ägg ute i solskenet
 (jag kom på att det var mycket säkrare efter att hittat färgklickar i hela köket...),
  vår nya påskkrans ska få komma upp och sen blir det pannkakor i stora lass
(alla äggen måste såklart få komma till användning)
Pannkakor med vispad vaniljgrädde och hallonsylt
blir en perfekt avslutning på pysslet.


Kraaaaaaaaaaaamelikram, sötisar!
Njuuuut av torsdagen 
och hoppas att ni har massor med kul saker inplanerade!

2 kommentarer:

  1. Hej, Snö!!?? Nej fy, nu ska det ju vara våååår! Jag har varit på Mallorca i mina drömmar i natt, du och jag har flugit helikopter över Palmabukten men när vi klev ur var det ett gult vattenbombar plan :-). Jag tror jag längtar till sol och värme, så väljer jag att tolka det. Ha det gott och hälsa omkring dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin,
      du, jag kanske kan ordna det där med helikopterflygningen (vattenbombarplan kanske blir lite svååårare...) så du får vara försiktig med vad du drömmer om!!! skrattar Vi längtar så klart också efter vår och vackert väder mest hela tiden, men får man lite extra snö så måste man ju passa på att njuta lite av den med, eller hur?

      Massor med bamsekraaaaaaaaamar, sötaste du!!!!!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...