onsdag 2 april 2014

Bara påsk för hela slanten..



 
Jag skyller på solen!
Jag hinner inte sitta vid datorn för ute skiner solen var eviga dag
och det är ljuvligt.
Så vi har grillat (jag är en sådan där grillmamma som gärna grillar till lunch), byggt
 upp busbarnens nya teepee (som blev en succé direkt) varit ute och prommenerat massor!
Vi har även gjort lite smärre inköp och fortsatt att göra fint i trädgården.
Nu är det lite kallare på nätterna så vi har tyvärr inte kunnat
plantera något ännu, men snart så! Helgen ska tydligen bli varmare igen
så kanske kan vi börja snart. På kvällarna har älsklingen och jag målat hallen klar
och listerna är uppsatta. Golvet ska få en sista vitbetsning och sen är det bara
klarlacken som ska ditmålas, sen är det äntligen färdigt!
Hallen är ju det första man ser när man kommer hem till 
någon och vår har sett ut som en byggarbetsplats ett tag nu, men snart, snart...

Mat, mat och ännu mera mat har vi njutit av! Det smakar speciellt när man känner solens strålar och doften av grill är ju bara to die for...


Idag har jag lovat barnen att börja med påskpysslet och med bara 2 veckor kvar till
påsk, så är det dags! Det är tydligen många som börjat att pynta, men jag vill 
inte hinna tröttna innan påsk!
skrattar

Nu blir det en svängom med dammsugaren, sen ska lillgossen och jag 
hämta ut paket (vi har en födelsedagsgris som fyller 8 härliga år snart) men 
sen blir det bara påsk för hela slanten!

Kraaaaaaaaaaaaam,
alla söta, ha en underbar onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...