torsdag 9 januari 2014

Ett ganska så rosa inlägg...

 
Idag har jag gjort något som jag verkligen avskyr
- jag har varit hos tandläkaren!
Puuuust, för de flesta är det väl en bagatell, men jag är verkligen
livrädd för just tandläkaren och har alltid varit. Jag kan tänka på det i dagar innan jag ska dit
och på nätterna drömmer jag om hur jag tappar alla mina tänder...
Fast idag gick det som en dans!
Och ingen är gladare än jag!

Både tandsköterskan och tandläkaren var underbart trevliga och trots att
jag låg som en spänd pilbåge så gick alltihop utmärkt. Tänk vad dum man är som 
går och oroar sig flera dagar i sträck - helt i onödan! 
Det finns ju så mycket annat kul man kan syssla med, eller hur?
Så fr o m idag ska jag alltid gå till denna tandläkaren och jag ska se fram emot besöket!
Så det så.

Milton och jag hann med lite annat skoj också. Flickorna 
fyller 7 år snart och efter mycket intensivt letande så hittade jag 
Barbiedockorna med stort B 
och de kom idag.
De är så fina att jag skulle vilja behålla dem själv!
För lika mycket som jag avskyr tandläkaren (inte nu längre då förstås) så 
fullkomligt älskar jag Barbiedockor!



Jag var en ordentlig Barbienerd och hade allt som fanns att få tag på,
allt ifrån tandborstar, bestick, örhängen till pooler, hästdroskor och enorma 
Rolls Royce i ljuvaste rosa 
(jag samlade även på söta Sindy med de gosiga kinderna och lillflickan Skipper) allt till dockorna. 
Och det bästa med allt är att jag har sparat på alltihop! 
När jag packade upp alla lådor så fick jag en 
 smärre chock!
312 (!) ljuvliga Barbiedockor, 7 Skipper, 27 Sindy och håll i er nu,
3 gigantiska Barbiehus
(med tillhörande allt (hundar, kaktusar, toalettborste (hahahahaha), kastruller, sängar, möbler,
 dusch, toalett ect ect ect))!
Flickorna har inte varit lika begeistrade som jag var
när det kommer till leka med dockorna, men
på sista tiden har de ändrat sig, så nu börjar det bli tid att packa upp hela härligheten 
så att nästa generation kan få leka med alla skönheterna!
Det värsta är väl att lillgossen drar huvudet av Barbisarna redan första veckan...

Nu blev det ett ganska så rosa inlägg, men jag blev bara så till mig när jag packade
in prinsessornas födelsedagspresenter!
skrattar

Milton provbusar med ballongerna, så att vi vet om de håller för ett helt kalas!

Strax är det dags att förbereda torsdagens middag
och jag tror att det får bli sweet chilikyckling i ugnen med ris och en gosig thaisås - mums!

Kraaaaaaaaaaaaaaaamis
 så länge!

3 kommentarer:

  1. Oj, vilken härlig överraskning att hitta din blogg!! 312 barbies???? Underbart. Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Katarina,
      jag har väl alltid varit lite smått galen men t o m jag blev chockad när jag såg alla Barbie - liiiite för många kanske för att det ska anses som normalt :D Men barnen är ju överlyckliga och det är ju det som räknas, eller hur!

      Många kramar och ha en ljuvlig lördag, sötaste du!

      Radera
  2. Oj, vilken härlig överraskning att hitta din blogg!! 312 barbies???? Underbart. Trevlig helg!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...