tisdag 7 januari 2014

Inget vackert vinterväder, ännu...



Fortsatt regn och rusk här i vår lilla stad men det hindrar inte oss!
Imorgon startar skolan igen så vi passar på att göra så mycket som vi bara hinner med
 innan det är dags för läxor, fotboll, dansträning och alla andra måsten.
Och tänk, det är vårterminen som redan drar igång
- då betyder det ju att vi går mot ljusare tider!
Vips, så kommer våren, fåglarna kvittrar och tussilagon kikar upp.
Men nu har de som vet lovat oss lite ljuvlig snö till helgen
och jag hoppas verkligen att det stämmer för då blir det pulkaåkning för hela familjen!
Eller rättare sagt för nästan hela familjen för älsklingen, den busen, åker till
Österrike på fredag så han lär ju alldeles säkert få njuta av
lite vackert vinterväder.


Nu har vi precis sagt hejdå till grannbarnen som varit här och busat, stojat
och haft sig så nu tänkte jag snart förbereda lite middag. Fast allra först
blir den en promenad ner till vår lilla söta Icabutik för att hämta ett paket.
Och det ovanliga är - paketet är till mig!
Jag som alltid handlar till barnen har faktiskt
lyckats att "klicka" hem lite nya skor till mig...
Så nu blir det på med gummistövlarna och bege sig ut i regnet igen.

Kraaaaaaaamelikram, sötisar, 
hoppas att ni har haft en toppenmysig tisdag!
 

2 kommentarer:

  1. Ja, imorgon börjar vardagen igen och här känns det som att vi alla är redo för det. Det enda som jag inte är redo för är att kliva upp så tidigt nu när kroppen och knoppen har vant sig vid att sova ett par timmar längre.

    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är bara så redo för lite vardag igen!!! Det har varit galet mycket helger känns det som och nu vill jag ha snö (!), massor med vårfint inomhus och nya gröna växter - kan inte leva utan massor med grönt och skönt omkring mig!

      Ha en underbart start på denna nya dag, sötaste du! Och hoppas att du vaknade piggelin imorse trots vardagsrutinerna!!!

      Kraaaaaaaaaaaam

      Angelica

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...