onsdag 8 januari 2014

Vårmood...

Så var busbarnen i skolan och jag
 gissar att de inte kunde
gå dit fort nog. 
De vaknade innan klockan ringde och hade 
ätit frukost, borstat tänderna, tagit på sig och packat sina väskor 
och var redo att ge sig iväg en halvtimme innan de behövde gå!
Och då bor vi ca 12 meter ifrån skolan...
skrattar
Härligt om det fortsätter precis så där hela vårterminen!

Idag är det lillgossen och jag som ska ut på roligheter i regnet. Vi ska hinna
med både mathandling och hårfix. Jag behöver en liten uppiffning (ljustoning) så att jag 
känner mig vinterfräsch.
Och det är definitivt dags att göra lite vinterfräscht hemma också! 
Julstjärnorna ska plockas ner (annars svimmar väl grannarna snart), lite nya vackra växter måste införskaffas bums
och lite nytt ska plockas fram. Även vårt stora olivträd måste pysslas om eftersom det 
har kommit massor med nya gröna skott - det har hamnat i vårmood!


Nu startar vi denna ljuvliga lill- lördag, sötnötter!
Kraaaaaaaaaaam
och njut av onsdagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...