fredag 31 januari 2014

Pinsamt värre...

Wiiiieeee, fredagskvällen är här!

Vi har haft en toppenfredag so far och vi har hunnit med massor med roligheter idag.
Milton och jag har varit ute på en ordentlig snörunda, matat ankorna, åka pulka, busat massor och
bara njutit av livet! Det kom ju ganska så mycket snö idag och eftersom vädergudarna 
kommer med plusgrader imorgon så fick vi ju självklart passa på!
Och ankorna blev mätta och glada!

 Jag tog en snabbrunda till lilla matbutiken nu ikväll och kom hem med chips och dipp...
Vi handlar nästan aldrig chips eller dipp, det är en väldigt svensk traditon tror jag, och 
i Spanien var det nästan bara turisterna som handlar sådant. Jag stod i alla fall i kön i kassan och skämdes lite när jag lade upp två påsar med chips, tätt följt av dippsåsen, men
 sen började jag kika runt och såg att alla, 
alltså varenda en,
hade lösgodis, chips, coca cola, allt möjligt onyttigt i sina korgar eller vagnar!

Tramsig är jag nog, och trots att det verkar vara fullt normalt på en fredag, så 
vet jag att om jag någonsin kommer att falla för chipsfrestelsen igen
kommer jag att tycka att det är precis lika pinsamt!
(fast nu vet jag att jag kanske inte behöver känna mig fullt så ensam)
skrattar


 Nu är kvällen här och de stora barnen har kommit in i värmen, alla ljusen är tända
och bubbelvinet är på kylning.
 Älsklingen och jag har lovat busbarnen att vi ska ta en tennisturnering på Wiispelet
och sen blir det ganska så tidigt i säng. Imorgon ska vi göra klart hallgolvet, tårtan ska
göras och paket ska slås in. Det kommer att bli en helg i full fart
med minikalas för flickorna, fotbolls,- och dansträning, härliga vänner som kommer hit
- helgen kommer att gå i raketfart!
 

Ha en underbar fredag, sötisar, njut, skratta mycket och var glada!
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...