torsdag 23 januari 2014

Svart som synden...

Det blev ett par dagars bloggpaus,
men med febriga barn och hallfix så har dagarna liksom försvunnit!
Barnen är mycket bättre redan men hostan håller sig envist kvar och hallen håller på 
att bli riktigt finfin. Vi har en ganska så stor hall men den ser ut som en
tom och tråkig en, så nu ska det bli en lyxentré istället!
Kristallkrona, ett vackert svart piano och en stor äkta matta
ska få ingå. Kanske får den gamla antika soffan också plats (om jag bara kan klä om den) 
- älsklingens favoritmöbel. 
Jag vill att man får en wow- känsla när man öppnar dörren 
och att man tänker vad som mer döljer sig i detta hemmet.
Hallen är ju faktiskt det första man ser när man kommer hem till någon 
och den ska få vara dazzling!

Älskar lampor och kuddar! Finaste kuddarna hittar jag alltid på Zara Home - jag blir alltid lika glad när jag ser deras nya sortiment! Och med lite nya kuddar så kan man förändra ett hem på ett kick, eller klick! skrattar

Idag har jag alltså klickat hem lite nytt, som kuddar och ett par nya lampor
och busbarnen har hjälpt älsklingen att kakla en del av golvet i hallen med svarta stora kakel
av natursten. På den lilla kvadraten är det tänkt att vi ska installera vår franska och robusta
kakelugn. Det kommer att bli så fint och jag längtar tills det är färdigt!
Imorgon ska  golvet fogas och jag ska ner till vår lilla tygbutik och kika vad de har för ljuvliga tyger
att klä om soffan i. Älsklingen kommer väl att svimsingen, men jag kan inte ha en 
blå maskulin soffa - det går absolut inte för sig!
skrattar
Så antingen blir den vit (som soffan på första bilden) eller så kommer den att bli 
dramatiskt svart, svart som synden.

Nu ska vi somna barnen och sen väntar någon mysig film. 
Kraaaaaaaaaaaaaam,
 hoppas att ni har haft en härlig torsdag, raringar!
Imorgon är det ju fredag och då ska kan ha roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...