lördag 6 september 2014

Ännu en dag i solen....

 
En lördag i strålande solsken!

Vilken dag vi har haft.
Jag vågar nästan inte säga hur mysig den har varit (hittills) men den kunde 
minsann inte ha varit bättre!
Ni tror mig väl snart inte längre med allt mitt härliga och ljuvliga, men livet
 är väl vad man gör det till.
Och jag försöker minsann varenda dag.

Efter Texas fotboll så åkte vi tillbaks till vår vackra skog
för barnen (och jag) ville tvunget visa älsklingen vårt allra nyaste gömställe.
Och det första vi mötte var en pytteliten orm!
Jag har aldrig sett en orm i skogen förrut
Och jag har varit och strövat tusentals gånger.
Så gissa om alla blev glada.
Men det var inte det lättaste att fota en sådan liten pigg snabbis!

Min första orm i skogen....

Räka

Och det var inte det enda vi mötte, Zasha som är vår egen sportfiskare, hittade
räkor, plattfiskar och en hel del krabbor som barnen lade i deras sandslottspool.
Snabbare liten fiskare har jag aldrig sett!
(och hon vill tvunget ha fiskekort...) 
Hur ung får man egentligen vara för att ta fiskekort?


Barnen hade tagit med Bamsetidningar, men de hade ju så klart inte tid att läsa - älsklingen läste istället!

Brännmaneter fanns det gott om, som tur var de flesta uppspolade på land! Vackra men farliga. Denna var ca 40 cm i diametern och blodröd...

Även denna var lika stor och såg lite värre ut än den andra!



Zasha hittade 4 krabbor och ett par av dem bet henne, ganska rejält, men hon bara skrattade! Hon är definitivt inte som andra flickor i den åldern!

Lilla ormen gömde sig såklart - så fort han/ hon kunde.

Jag förstår inte hur hon kunde ta dem - de var blixtsnabba! Men Zasha la dem lika snabbt i vattnet igen så att de kunde andas. Vår lilla, kanske, blivande veterinär... Hur som helst ,så ääääälskar hon djur och det är allt som räknas!


Alla är gosigt trötta efter dagens alla roligheter och älsklingen och jag hade tänkt
att laga barnens dagensmål - himelskt god torskfilé med fina små potatisar och vår
egen lagade dill/gräslökssås, men jag tror att vi skippar det.
Jag anar nämligen att när maten är färdig, så
kommer resten av vårt familjegäng, att sussa gott i sina sängar
- synd på den goda torskfiléen!
Det får bli ostbricka istället. Ostar har vi över i massor sen förra helgens toktrevliga happening.
Godnatt, sockertoppar, 
sov sött, dröm
vackra drömmar och vakna pigga och 
utvilade imorgon!

2 kommentarer:

  1. Wonderful post...I like your blog.^^
    Maybe follow each other on bloglovin?
    Let me know follow you then back.
    Lovely greets Nessa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nessa,
      I´m very glad you like it!!! You have a wonderful blog too and now I´m following you on Bloglovin!

      Have a lovely Wednesday!!!

      Angelica

      10 september 2014 12:04

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...