onsdag 10 september 2014

I blame the moon....


Full moon!

Är det bara jag som sover dåligt då?


Vilken dag alltså!
Eftersom att det fullkomligt öste ner imorse så tänkte jag att vi skulle ha en lugn dag
och bara mysa med småpyssel, men det blev inte alls som 
jag hade tänkt.

Älsklingen som var tvungen att hämta 
firmans bil i Helsingborg imorse, missade tåget dit
och jag fick köra honom när busbarnen hade gått till skolan.
Bara den morgonstressen!
Med en yrvaken liten Milton i bilen.
 Några timmar senare fick jag äntligen sätta igång med hallskåpet
men sen kom vi på - ah,Texas fotbollsträning!
Samtidigt ringer älsklingen och säger att
han aldrig kommer att hinna i tid för föräldrarmötet.
baaaaah


Så till sist, Tex på träning, resten av busbarnen hemma
och med middagen puttrandes på spisen, så försöker jag få tag
på klassföreståndaren som så klart inte svarar, men tänker att jag 
ringer en av Texas klasskompisars mamma istället, för att säga till
 henne att vi inte kommer.
Jag ringer till någon helt annan!

Alltså denna dagen var inte den allra bästa, men skåpet...
Vårt nya vackra hallskåp kommer att bli underbart fint!
Det är minsann inte så dåligt när man ser på hur dagen har varit.
Och fortsätter man att tänka efter hur dagen har varit så, känns det
härligt att det var ett riktigt ruskväder idag (jag hann ju måla en hel del ialla fall), Texas
gjorde 6 mål på bara en träning och både jag och någon annan fick
en hel del glada skratt för en liten felringning.

Jag är glad, stolt, nöjd och har haft en helt ljuvlig dag
- när man tänker på omständigheterna!

Världens största godnattkraaaaaaaaaaaaaaaam, sötisar!
(som förhoppningsvis sussar sött redan)

Det är bara jag och  full moon, som har ett speciellt förhållande...
Jag sover som en prinsessa alltid annars, men när den fina fullmånen visar sig
så har jag så svårt att somna.

Det passar finfint med fullmåne när man har fullt upp att måla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...