tisdag 16 september 2014

Orolig...

Vår nya vecka startar tydligen idag!

Vi har haft ännu en toppenmysig helg, men i söndags 
försvann vårt internet. Vår roter hade tydligen gått sönder
 (Telia- supporten sa att det åskat mycket och läääänge här i Halland)
för allt blinkade oranget på den.
Och, jiiiisses, vad man har blivit beroende av all social media!
Både älsklingen, barnen och jag var rastlösa, tills
vi kom på att detta tillstånd faktiskt inte är direkt klokt, eller normalt
heller för den delen.

Så tack vare denna hemska upplevelse så har vi 2 skinande rena bilar (både in,- och utvändigt), hela familjens tvätt är vikt och sorterad, huset och trädgården ser ut som om vi skulle flytta härifrån  
(villket absolut inte är fallet) 
dvs - superstädat
och 
jag har hunnit bli a Los Angeles Blonde!
Normalt sett så ljusar jag upp mitt hår ett par nyanser, men liiite åt det grå,
jag är blondin, men jag avskyr det gula som ibland skimmrar i håret.
Så vad tar bort det gula - grått såklart.
Eller ännu bättre blå/lila egentligen.
Så idag testade jag en ny nyans
och jag får vänta tills imorgon för att recensera färgen tror jag.
Det är ju typ höstmörkt utanför, så noll ljus.

Idag hämtade jag ut den nya rotern, som fungerar finfint, den stora
bilen gick igenom besiktningen strålande och sen hade jag lovat barnen pannkakor 
med glass, 
men nu är jag trött.
Trött, eftersom imorgon ska vår vackraste Bianca operera bort en elak 
polyp bakom näsan.
En dum polyp som har gjort att hon alltid har haft en lite narsal röst, en polyp
som man gärna glömmer bort, en polyp som gör att hon har vatten i örat som i sin tur
gör att hon frågar, - vaaa? i varenda mening.
Vi trodde att hon hörde dåligt.


Och sen blir man lite "hemmablind"
det vill säga att man vet inte bättre.


Men nu ska den bort!

Så denna kvällen blir inte som vanligt, de andra busbarnen sover gott och jag
försöker mysa så mycket det går med att hålla Bianca vaken.
Hon har fått en OPtid imorgon klockan 10
(utan mat, dricka)
Och det blir tufft!
Jag hade hoppats på en tidig tid, för ett barn utan frukost och dricka
blir ju inte så piggelin precis!

Världens största godnattkraaaaaaaaaaaaam,
från en mycket orolig mamma!
(lillflickan ska bara sövas, men ialla fall....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...