söndag 7 september 2014

Rastlös...



Åååh, jag är så glad att vi fick två vackra sommardagar
och kunde njuta till max, för
 idag är det september igen!

Bianca, Milton och jag tog en liten runda ner till vår lilla stad och överallt
rasslade höstlöven under våra fötter. Nu kan vi nog inte låtsas längre
- hösten är här för att stanna!
 
Lite fönstershopping är alltid lika kul - och sparar massor med pengar!

Folktomt! Söndagar är tydligen hemmadagar för de flesta.
 Idag borde man kanske ta det lugnt efter en så händelserik helg, men jag 
är rastlös och har hur mycket idéer som helst! Våra kära grannar kom 
över och frågade om vi kanske ville ha deras enorma, antika klädskåp
- såklart vi ville, mer än gärna!
Skåpet är nära 3 meter högt och det kommer att bli så fint sidanom pianot i hallen.
Men det är som sagt antikt, dvs brunt, jättebrunt och det går ju inte...
skrattar
Det måste bli vackert vitt!

Hemma igen. Och jag ser att det nog är dags att byta ut palmerna till något mindre somrigt kanske.
 Så nu ska jag ner i källaren och leta upp en lämplig färgburk
för mitt lilla stora målarprojekt!
Hoppas inte att grannarna svimmar nästa gång de ser skåpet.
Fast de vet nog hur jag är.


Kraaaaaaaaaaaaaam, alla fina!
Ha en mysig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...