torsdag 11 september 2014

Inspiration till barnrummen...


Torsdag, solsken 
och ett sprudlande glatt humör!

Godmorgon Sunshines!
Vilken underbar dag att vakna upp till. Jag vaknade strax efter klockan 5, pigg, 
utvilad och med massor av energi. Idag kommer jag att få så mycket gjort 
här hemma! 

Efter föräldrarmötet igår så sussade alla barnen redan sött i sina
sängar och jag passade på att kika lite på nätet för inspiration
till barnens rum och såååå mycket fint det finns till de små!
Man döööör ju nästan lite.

Älskar dessa färger ihop! Mokkasin har dessa fina vimplar som också våra flickor har.

Grönt och rosa!



Stolen - ååååh, så fin! Nu vet jag precis vad jag ska göra med de två rosa antika stolarna som flickorna har på sitt rum! De ska också få en fin vit patina, såklart!

Så perfekt med ett pysselbord mitt i rummet! Och kartor.... Kan man få för många?

Lite för mycket mönster för mig på en gång, men en liten fondvägg eller harlequinmönster målat på en byrålåda, inne i ett klädskåp eller varför inte måla en hattask!

Så idag far jag rundor precis överallt här hemma, flyttar lite här
och lite där, funderar på att byta ut flickornas lilla sekretär till ett stort 
skrivbord så att det får plats med ännu mer pysselsaker. Älsklingen
fick stränga order att handla hem en burk med färg i en ljus dusty green- nyans
för jag vill måla några små saker och så har jag förälskat mig i 
Harlequinmönstret som har funnits forever!
(fast det är först nu som jag tycker det är sött)

Nu måste jag fortsätta - jag kan inte sitta still!
skrattar
Alldeles för mycket roligheter som ska fixas idag!

Le lite extra, skratta massor och ha en helt underbar dag!
Bamsekraaaaaaaaaaaaaaam!

2 kommentarer:

  1. ÅHHH vilka SÖTA rum :) hoppas ni har samma soliga sommarväder idag som här i GBG.

    Jag bjuder in dig till tävling på bloggen....VINN tapeter värda 6000 kr till ett helt rum :)

    Ha en skön vecka

    LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)
    inredningsvis.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej maria,

      ja visst är rummen fina!!! Jag blev helt kär i alla murriga och dova pasteller i rummen! Solen skiner minsann här idag också och imorgon ska vi få underbara 22 grader! Så lyxigt att vi faktiskt kommer att äta och grilla ute idag :D

      Jag tävlar gärna (fats jag vinner minsann aldrig) skrattar Jag brukar säga att jag redan har vunnit högsta vinsten med familjen!

      Ha en härlig torsdag, sötaste du!

      Kraaaaaaaaaaaaaaam

      Angelica

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...