lördag 27 september 2014

Crayfish, kultur och familjemys...


Ja, nu har vi gjort det igen!
Haft kräftskiva alltså.
Hur kan man tröttna på dessa små röda monster?
Jag gör det ialla fall inte - aldrig någonsin.
 


Vi hade en riktigt mysig familjemiddag igår med kräftor, räkor, varma baguetter
och majonäs. Vim åt upp nästan alla 4 kilo kräftor (4 små stackare låg kvar i skålen imorse) och skrattade så mycket att vi hade träningsvärk i magen imorse när vi vaknade!
Har man det, ja, då vet man att kvällen var lyckad, eller hur?
 

Idag vaknade vi lite senare än vanligt, men mycket glada och hade inga 
som helst planer. Vi hade tänkt att gå på skördemarknad, men vi spenderade morgon i soffan i stället, hela gänget.
Ibland får man väl inte göra någonting.
Jag är ju hemskt bra på att göra allting, så ibland får man unna sig lite lugn.
T o m disken blev liggandes och jag lät den vara tills lunchtid
 - det ni, är nytt rekord!
skrattar
Och då måste jag tillägga att ingen var det minsta lilla dagen efter.
Men vi valde att njuta, strötitta på tv´n för en gångs skull
och vänta på steken i ugnen.
Jag testar att laga pulled pork för första gången, men jag använder inte gris utan istället
handlade jag hem ett stort stycke med högrev och jag låter den fina köttbiten
gosa till sig i 120 grader i 8 (!) härliga timmar. 
Det ska tydligen göra susen för mörheten, men alltså vilken väntan!
Förhoppningsvis är det är värt det.

Ikväll blir det kultur för hela familjen!
Det är festnatt i vackra Laholm och dit ska vi för att se på barnteater, parkour,
Bollywooddans, grafitti, konstutställningar och en hel del rock´n roll.
En magisk lördagskväll helt enkelt!

 
 Ha en underbar kväll, raringar, skratta mycket
och ha det ljuvligt!
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...