fredag 5 september 2014

Sommar och höst på samma dag....







Ahhhh, barnen och jag har haft en underbar dag!
Igen.
(jag försöker att alltid se det positiva i allting, även om det ser mörkt ut ibland, och det lönar minsann sig i längden)

Idag hann inte barnen mer än hem efter skolan, förrän hela busgänget satt
i bilen med kanelsnäckor och päronjuice nerpackade i Miltons nya skolväska
 och redo för massvis med bus
- vi skulle på typ Mulle- safari!
Ja, ni som är lika gamla som jag kommer säkert ihåg världens bästa Mulle.
Det lilla vackra skogstrollet som berättade om hur man skulle bete sig i skogen.
Och uppskatta naturen runt omkring sig.

Vi startade med en riktigt rolig vandring och tosig som jag är i skogen, så kunde jag inte låta
bli att fota tusen olika svampar - jag tycker att de är så underbart vackra!
Min favvis är såklart röd flugsvamp!
Vilken skapelse.
Igen, blir jag julig, rött och vitt...

Och om skogen bjöd på en ljuvlig höst, så bjöd stranden på sommar.
Och nudister.









Det är inte riktigt jag med det här med nudister, naturister (vad är skillnaden)
men tydligen fanns det ett lite stycke med nakenstrand nästan nära där vi var och det brydde mig
inte det minsta, men oj, oj vad många som kom ner till stranden och kikade!
skrattar
Det är väl lite löjligt!
Alla få göra som de vill, men att smygkika på nakenbadare är inte min grej.

Vi hade det helt ljuvligt, nästan en strand helt för oss själva
och vattnet var inte alls så kallt som jag först trodde, det var så pass mysigt att
vi har bestämt att det blir en tur dit imorgon igen, efter Texas fotbollsmatch.
T o m jag ska bada ordentligt!
Inte halvvåta jeans alltså, utan ett riktigt pladask!

Nu är det middag, ett glas gyllende bubblor sen filmmys med hela La familia!
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam, sockertoppar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...