torsdag 30 januari 2014

En riktig energiboost...


Hej hopp, alla härliga!

Idag vaknade vi till ett ljuvligt snöflingekaos. Och snön har fortsatt att dala
hela dagen. Så vi är nyss hemkomna efter en eftermiddag i backen med grannbarnen och nu
ska jag passa på att värma lite choklad till de små kalla och förbereda lite middagsmat 
inför kvällen. Jag tror att det får bli ugnsbakad kassler med jasminris och en 
gosig hollandaise - mumsigt värre!





Imorse startade vi dagen med en riktig energiboost - smoothie gjord
på hallon, mango, kiwi och broccolibuketter!
Jag mixade allt med lite naturell yoghurt och en tesked stevia
och det blev verkligen supergott! Hela familjen mumsade i sig hela härligheten snabbare än snabbt
så imorgon tänkte jag testa med blåbär/hallon/mango/broccoli.
Det finns massor med kombinationer
som man kan göra om man bara letar lite på nätet. 
 Och en liten smoothie så där på morgonkvisten känns som ett nyttigt 
alternativ istället för en smörgås eller alla 
sockerfyllda yoghurts som man annars äter.

Man blir ju lycklig bara av att titta på allt det goda, eller hur!

Nu blir det snart middagsfix och sen ska Texas och jag ut
på lite roligt födelsedagsshopping åt flickorna! Jag tror att vi ska handla några söta 
målarböcker, fina pennor och lite annat roligt för våra små konstnärer!
Flickorna älskar nämligen att teckna, måla och rita och kan sitta i timmar.

Kraaaaaaaaaaaaaam
och hoppas att ni får en mysig torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...