torsdag 24 april 2014

Fiffigt...




Godmorgon sockertoppar!

Vi har egentligen varit vakna ett tag nu och som vanligt är det full rulle 
i vår lilla (stora) familj. Jag är på målnings/inredningshumör
och håller på med tusen olika projekt samtidigt. Och som vanligt kan mina
projekt inte bli klara snabbt nog!
skrattar

Just idag är det den gamla kistan som har fått sig en make over - den har gått
ifrån att vara mörkt brun till härligt vitbetsad!
Men efter första lagret med kalk så höll jag nästan på att få dåndimpen...
Kistan såg gräslig ut!
Fast efter 4 lager så blev den finfin.
 
Resultatet blev superfint (tycker jag som är smått besatt av vita nyanser) och nu fattas det bara panel bakom och några hyllor med vackra krokar - sen har vi fått vår nya hallmöbel! Kistan ska användas till busbarnens alla tusentals vår/sommarskor. Fiffigt, eller hur?

Efter första lagret så såg den inte så vacker ut precis...
Nu är det snart dags för nästa projekt, men jag vet minsann inte med 
vilket jag ska börja!
Terassbordet som ska slipas och betsas mörkare eller den 
stora tavelramen som ska lackas svart som synden och hängas upp ovanför pianot...
Det lutar åt tavelramen för jag vill få hallen färdig.
Älsklingens kompisar kommer ju till Valborg så det hade varit roligt om allt var klart då.
Men egentligen kommer vi ha mycket mera grillmys på terassen!
skrattar
Jag får helt enkelt göra båda - gärna bums!

Ha en härlig torsdag, njut av det vackra vädret och imorgon är det ju
redan fredag - och då ska  man ha extra kul!
Kraaaaaaaaaaaaaam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...