tisdag 15 april 2014

En helt annan tisdag...


 
Jag skulle ljuga om jag sa att jag vaknade 
piggelin, men så fort jag kikade ut så blev min trötthet
som bortblåst!
För vem kan känna sig trött när man bländas 
av ett strålande solsken.
Inte jag.

Så snabbt upp, sätta igång en extra stark cafe con leche och koka ägg
och sen var det en helt annan tisdagmorgon!
Så innan de stora barnen vaknade så hade Milton 
och jag hunnit göra kanelbullar och nu lovar jag att hela hemmet luktar
underbart av nybakta bullar - mums säger jag bara!

Gaaaah, hur lång tid ska det ta...

Äta degen är nästan det bästa...

Det pingade mamma! (ja, vår ugn pingar när tiden är ute)  De är färdiga!

Varma kanelbullar med iskall mjölk - det finns ju värre sätt att starta en tisdag på, eller hur?

Ha en toppentisdag, sockertoppar! Nu väntar trädgården, äggmålning
och lite senare korvgrillning med världens bästa busbarn!
 
 
Kraaaaaaaaaaaaaamelikram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...