lördag 19 april 2014

Njutning de lux...

Godmorgon, sweeties!
Äntligen är långfredagen över.
Jag vaknade med feber och huvudvärk ifrån stenåldern igår
och sov nästan hela dagen - puuuust vilken dag!
Och tänk vad lite (eller mycket, rättare sagt) sömn kan göra, för idag vaknade 
jag som vanligt innan tuppen, feberfri och har hunnit städa
hela huset!
Jag är på ett strålande påskhumör och strax ska vårt nyinköpta parasoll
få komma ut i friska luften, påskäggen ska gömmas i trädgården
och lite tavlor ska upp i hallen (som faktiskt är färdigmålad!). Idag 
är det mys med hela familjen som står på agendan. Fast lite
kul pyssel ska väl också hinnas med, ytterdörren ska få sig en 
omgång med svart färg, lite småskavanker på husfasaden ska bättras på
och kanske hinner jag med att betsa matbordet på terassen. 
Arbete för många, men njutning de lux för mig!
skrattar
Jag tror att jag föddes med målarpensel i handen...

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen kickstartar jag denna
härliga påskafton! En snabbrunda till matbutiken ska också hinnas med
och som tur är så har de redan öppnat för oss morgonpiggelinisar!

Kraaaaaaaaaaaaaam
och ha en ljuvlig start på 
lördagen, sockertoppar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...