tisdag 29 juli 2014

Spontanutflykt...



Det är ju helt galet så fint väder 
som Sverige har nu!

Och inte kan man väl sitta hemma när solen skiner ifrån en klarblå himmel
och det är över 26 grader i havet.
Vi kunde ialla fall inte det imorse, utan vi tog bilen, utan någon som helst
plan och hamnade i vackra Båstad, sen fortsatte vi till den söta hamnen i Torekov
där vi hade utsikt mot Hallands väderö.
 


För en gångs skull var inte jag dagens kameraman (kvinna)! Annars är det ju nästan alltid jag som är bakom kameran.

Så klart var vi tvugna till att bada lite också och sen stannade vi till
och handlade massor med goda ostar, nybakta bullar och lite kallt att dricka.
För är man på spontanutflykt, så är man!
Älsklingen handlade lite gyllende bubblor, han verkligen njuter av sina sista semesterdagar.
(han förlängde sin semester tills på torsdag, den busen) 
 Tyvärr blev det inga bubblor för mig som var dagens chaufför, för
det såg förfärligt gott ut med ostarna, mumsigt bröd och lite iskallt vin
- påminde mig mycket om alla mina år i Paris!
Men, men det finns ju som tur är alltid en kväll också.



Ljuvligt kråkslott precis vid havet som jag gärna hade velat ha - fast tänk, grönt ljuvligt koppartak - åååh, en dröm!

Utsikt ifrån Bjärehalvön mot Hallands väderö.


Kvällen är här, alla är trötta efter dagens utflykt, men nu ska vi strax förbereda middagen som 
blir jägarbiff med den godaste kantarellsåsen ever och till det mumsig sallad.
Butikerna har hur mycket färska kantareller som helst redan och jag kunde inte motstå
att handla hem lite för många.
Så nu får vår egen gourmetkock (älsklingen) svänga ihop den allra godaste kantarellsåsen
som bara han kan.
Efter middagen tror jag att vi alla kommer att somna i soffan 
framför någon gullig barnfilm.
Det brukar nämligen bli så!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam, sötisar,
hoppas att ni har haft en helt underbar tisdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...