onsdag 4 maj 2016

Officiellt vår...


Full fart här i år lilla stad!

Solen skiner och vädret blev helt enkelt bara 
fantastiskt på en endaste dag! Busbarnen och jag har varit ute och planterat
ruccola, chili och idag ska vi plantera ut 
potatis för första gången någonsin
och så klart måste vi ha tomater och lök som är så underbart gott.
Igår hann vi även med att klippa gräsmattan
- då är det officiellt vår hemma hos oss!


Idag har jag lite annat roligt för mig med, som att 
måla om vår svarta gjutjärnsbänk. Ja, och ni kan väl redan
gissa vad den ska bli målad i för vacker färg....
Vit såklart!
skrattar
Milton går och pustar så fort jag nämner att, idag ska jag måla.
- Måste allting vara vitt, mamma!

Nu ska vi skynda oss ut, solkräm på näsan, Milton
har klätt sig i shorts och bänken står redo. Jag har 5 soliga timmar på mig
att få allt färdigt, sen väntar en tur till Stockholm och några
timmars arbete. Imorgon är jag stand by men förhoppningsvis
får vi ännu en ledig dag i solsken.
 Även målarna ska komma hit idag och måla om garaget och förrådsväggarna
i samma färg som huset, ljust, ljust grått.
(inte vitt...)

Hoppas att ni får en helt ljuvlig onsdag, sötnosar!
Kraaaaaaaaaaaaaam!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...