fredag 13 december 2013

Smällkarameller...


Fredag, Lucia och den trettonde!
Vaknade tidigt imorse, tassade upp, tände ljus och satt
igång ugnen. Jag ville ge familjen en riktigt mysig Luciamorgon
med värme, gosiga lussebullar och ljuv musik i bakgrunden!
Man måste ju passa på att njuta av julen så mycket som det bara går.
Nu sitter Milton och kikar på barnkanalen och jag ska göra 
en stor café con leche (liiiite trött efter den tidiga morgonen) och sen 
ska vi iväg på fredagsshopping. Jag har fortfarande ett helt gäng 
klappar som ska inhandlas, men det får bli en annan dag, för idag
är det mysmat som står på inköpslistan.
Och jag tror att det får bli musslor - mums!
Fast lite julklappar har jag förstås klickat hem och till helgen så ska de packas in så att busbarnen inte ser dem! Dessa ljuvliga "smällkarameller" hittade jag här. Jag valde lite tuffare färger så att det inte blir för "puttinuttigt", tjejerna börjar ju blir stora nu!

Och på tal om smällkarameller så kom de tjusiga kjolarna inslagna i finfint silkespapper i grönt och ljust ljust dusty rose och vad kan bli bättre än att göra riktiga smällkarameller och hänga i granen... Det får bli kvällens julpyssel!
Ha en underbar start på 
denna roliga fredag, sötisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...