tisdag 11 februari 2014

Snart, snart är våren här...


Vi leeeever och mår förträffligt!
Det har varit några intensiva dagar med både ett akut tandläkarbesök, långa arbetstimmar,
utvecklingsamtal på skolan (som gick strålande) och datorhaveri, men nu så
börjar det snart lugna ner sig igen.
Och det känns som om våren är på väg, trots att det kan komma en liten
snöflinga eller två idag! Härligt!


Idag är det sista tisdagen som barnen går i skolan innan sportlovet
så snart har vi en lång och mysig ledighet framför oss. Det är ju alldeles snart 
mars månad och det är ju helt galet så fort starten på det nya året har gått!
Vårkläderna måste få sig en genomgång och jag gissar att lite nytt måste inhandlas
för busbarnen växer så det knakar!
Och jag är fenomenal på att glömma bort vad som finns i gömmorna...
Men idag blir det inget städande för idag ska vi ut!

Milton och jag ska ta en tur ner till lilla staden
och sen tror jag att det är dags för en trädgårdscheck. Nu när marken är bar så ser ju 
trädgården bedrövlig ut, kal, lerig och naken. Så en liten städning och undanplockning
av diverse pulkor mm ska vi hinna med också. Och jag har sett att 
våra vackra vårblommor 
börjat titta upp - så jag vet att snart, snart är våren här!
 
Hoppas att ni vaknat på er allra bästa sida och är på ett 
strålande solskenshumör, sockertoppar!
Kraaaaaaaaaamelikram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...