måndag 3 februari 2014

Vårkänslor och 3 glada 7- åringar...



Nästan vår!
Ja, precis så där känns det idag. Utanför skiner solen och hela huset lyser upp. Nu
kommer jag ihåg exakt varför vi föll för detta härliga hus 
- ljuset fullkomlig strömmar in i vartenda pyttehörn!
Liiiiite negativt är då förstås att alla dammtussar syns...
Även de allra minsta, som jag har glömt (eller gömt) i de minsta vråna!

Så idag har Milton och jag städat och gjort huset skinande
rent och redo för våren.
Jag vet att det säkert kommer att bli kallare igen, men just nu njuter jag för fullt 
och börjar drömma om alla vackra blommor som ska få pryda 
balkongerna. Detta året ska blomlådorna få svämma över 
av underbara blommor i alla dess färger! 
Nya cafémöbler (eller allra helst gamla) ska inhandlas och så ska den stora balkongen
bli mysigt frukostinbjudande. För det är ju just så man ska starta sina
soliga dagar, med en cafe con leche och en varm croissant
 (eller utan den där sista kaloribomben om man ska vara lite hälsosam, hahaha)!




  
Vi har ju haft minikalas också och nu finns det tre glada 7- åringar och en liten busig
3- åring i huset! Igår var det full fart med fotbollsträning, dans, kalas med 
goda vänner och massor med skratt
Tjejerna är jätteglada för alla fina presenter som de fick och idag efter
skolan har de pärlat, pysslat och målat. Det känns 
nästan som om jag är helt ensam hemma - så tyst är det!
skrattar

Nu ska jag strax tända lite ljus och sen får vi se
vad för roligheter denna måndagskväll har att bjuda på!
Kanske får det bli en sushimåndag, för det är vad jag är suuuugen på!

Kraaaaaaaaaaaaam, 
alla fina!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...