onsdag 19 augusti 2015

För sista onsdagen någonsin...



Så glad, så glaaaad

De stora busbarnen startade skolan i förrgår (flickorna i 2:an och Texas i 3:an), alla tre for iväg, innan 8.00, de börjar kvart över, väskorna hade de packat dagen innan och de verkligen skuttade över gatan till skolan och igår började lillgossen förskolan för första gången i sitt lilla 5- åriga liv! 
Oj, oj , oj så mycket konstiga känslor som for rundor i mig.

Jag hann inte ens fokusera med kameran innan de var borta!

Nu har jag
  (och älsklingen också så klart, fast han har ju inte varit hemmapappa)
  inte en endaste liten baby hemma längre - jag är helt ensam!  
En väldigt underlig känsla. 
Men överlycklig är jag, lycklig för att alla barnen är så duktiga, snälla och älskar skolan.
Det måste man ju vara glad över, eller hur?

Nu har vi precis varit och hämtat Milton efter hans andra dag i förskolan och 
gissa vem som är happy...  
Han liksom strålar och kinderna är alldeles rödrosiga!
Sötnöten.
Egentligen är det ju inskolning hela första veckan, men precis som för flickorna så 
blev det en snabb inskolning - en timme sen var det över!
skrattar
Det borde absolut vara individuellt, från barn till barn, det där med
inskolning. Vissa barn vill inte lämnas, är oroliga och en del, som våra
då, vinkar hejdå direkt i dörren och tycker att det här med skola är underbart kul.



Vädret är ju fortfarande ljuvligt så vi cyklar ner till sjön varje kväll för ett dopp!

Idag fortsätter älsklingen och jag uppfräschningen av huset, köket ska målas, de ställen
som vi har spacklat ska målas och sen ska jag bättra på färgen på en del av barnens
skåp och hyllor. Det är lika bra att göra det innan vi flyttar till nya huset, för sen har jag 
ingen alls tid för sånt - jag ska ju inreda!
S o m  j a g  h a r  l ä n g t a t.

Ikväll är det fotboll för Texas och matshopping för oss andra. Snart helg
igen och ikväll sover vi här för sista onsdagen någonsin!
Ja, så klart räknar vi ner.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam, sötnosar!
Ha en ljuvlig lill- lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...