lördag 22 augusti 2015

Flyttdags....



Wiiiieeee - vi har fått nycklarna!
Så idag har vi börjat att flytta in våra saker
(våra tiotusen saker...) 
Men oj, vad vi är lyckliga!

Alla busbarnen har hjälpt till att packa ner sina saker och packat upp dem i nya huset, i deras
nya rum och vilken tur vi har haft det med rummen.
Vi hade redan bestämt att barnen skulle få hela övervåningen, men sen visste vi inte vem skulle få
vilket rum och alla busarna ville såklart först ha det med den stora balkongen.
Men idag bestämde de sig för vilka de verkligen ville ha, helt utan tjafs!
Otroligt!

Köket, med en mycket nöjd Zasha som ville vara med på varje bild! Lampan över köksön ska bort - fortare än kvickt! Den är helt fel, utseendemässigt och höjdmässigt. En sådan sak kan störa mig enormt, som t ex när en ringklocka vid dörren är det minsta lilla sned, eller ett vägguttag - jag dööööör! skrattar Varje gång! Som ni säkert förstår, så är ringklockan ful (plast) och sitter inte rakt på vårt nya hus... Så då gissar ni säkert att den inte kommer att stanna kvar i särskillt många timmar :D





Och om man sliter hårt med flytten, så förtjänar man glass och så klart ett dopp i böljan den blå!
Busbarnen är rejält trötta och Texas ännu värre 
(hans kompis ringde oss igår kväll, vid 8, och ville tälta, så efter (tror jag) vår sista grillkväll i vårt nuvarande hem, så for Tex iväg på nattliga roligheter och killarna somnade visst efter midnatt)
 men imorgon vänta ännu en fartfylld dag.
 Vi har ju massvis med saker att flytta, det tar ju liksom aldrig slut!
 

Pappas kornblå fluffiga var lika roliga igår kväll som de var i Halmstad! Zasha skrattade typ halva kvällen igår.


Kalas har vi så klart också hunnit med idag! Varför inte... Flickorna skulle på killkalas (?) och de frågade mig varje timme imorse vad klockan var, så de inte skulle missa festen!


Nu är kvällen här, barnen sussar sött, alla är mätta och glada efter pizzorna 
vi köpte med oss hem (ingen orkade laga något mumsigt hemma) och nu ska jag ta ett stort glas
iskallt Prosecco. Jag tror att det blir det enda glaset för så tröttis är jag!
Men jag tycker att jag förtjänar det och kanske liiiiiiiiite godis ifrån barnens godisskål!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam, alla söta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...