måndag 3 augusti 2015

Inte en kotte...








Vi fotsätter precis som vanligt
och hittar på så mycket roligt som vi kan!

Gooooodmorgon, sockertoppar!
Vi vaknar till ett härligt solsken och blå himmel idag.
Något trötta efter ännu en mysig helg, som började
 i Ängelholm, fortsatte till ljuvliga Höganäs
och avslutades med bbq och tältning i trädgården.
Full fart som alltid!









Vi har grillat marchmallows, spelat badminton och Texas som fyndade 
ett shackbräde på loppisen, har
försökt att lära granngossen att spela (det gick väl så där, han är 3 år gossen...). Efter 
allt bus i trädgården gick vi in och avslutade kvällen med
 Ghostbusters II till busbarnens stora förtjusning.
Det är typ 100 år sedan jag såg den, men det var riktigt kul!

Älsklingen satt igång
att rengöra alla våra pannor och kastruller igår och han höll på så att fingrarna nästan blödde!
Men fina blev de, pannorna alltså.
Idag är det gjutjärnspannornas tur sen är de redo för inflytt om ca 2 veckor.



När filmen var slut ville barnen tvunget sova i tält, så vad gör man?
Det var bara att snabbbädda med bäddmadrasser, duntäcke,
säkert tusen kuddar, gosiga nallar och så hämtade 
busbarnen sagoböcker som de turades om att läsa för Milton och så ett par ficklampor.

Jag lät altandörren stå öppen hela natten, bara fall i fall lillgossen eller någon av de
större kanske skulle ångra sitt påhitt - men det kom inte in en kotte!
skrattar
Det var istället jag som låg och lyssnade halva natten, vände och vred på mig
och tände ljusslingorna så att de små skulle se om de vaknade...

Jag var ute och smygfotade tidigt i morse och det såg så mysigt ut där inne i tältet!

Texas och Bianca vaknade precis och kom in med 
leenden över hela ansiktet
och Zasha och Milton sussar fortfarande sött.  
Jag anar att jag får ännu en sömnlös natt!
skrattar
Men så länge barnen är lyckliga, så är jag nöjd och glad!

Nu blir det kaffe, sen åker vi ett par rundor till återvinningen, källaren
ska börja tömmas och sen hinner vi kanske med ett litet dopp i havet när vi ändå håller på.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam, sötisar!
Hoppas att ni får en härlig måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...