fredag 12 februari 2016

Change of plans...


Hola,
alla söta bloggisar som kikar in här!
(trots att jag har varit frånvarande ett tag)

Solen skiner, himlen är ljuvligt babyblå och jag är ledig
- det kan ju knappast bli bättre!

Dagarna har bara försvunnit med massor av arbete, flickorna har fyllt
9 år (helt galet ju), jag har t o m blivit ett år äldre (men det är ingenting att fira precis), vi har haft fullt upp 
med vanlig vardagssysslor, kvartsamtal för busbarnen och tusen andra saker.
Men nu har jag ett par dagars ledighet som jag tänker 
passa på att utnyttja till max!
 
Lillgossen och jag har varit och hämtat hem busbarnen i skolan, vi hann med
en runda på lekplatsen, mata ankorna och nu alldeles strax ska jag ta en
runda till lilla matbutiken och handla hem lite gott tills ikväll. 
... 

Det ska jag tydligen inte alls.
Jag fick precis ett samtal ifrån Danmark och de bad mig hoppa in ikväll
för en flygning till Stockholm!
Ååååååh, jag som verkligen ville ta det lugnt, njuta framför en film med
familjen och äta glass med hemgjord chokladsås.

  
Ja, ja, jag får väl ta en snabbshoppingrunda, ladda kylen med gottigt
till resten av familjen och lägga en flaska gyllende bubblor på kylning
tills jag kommer hem ikväll. Change of plans - men jag vet ju att det blir roligt
när jag väl är på arbetet!
Det är det ju faktiskt alltid.

Så nu ska jag skynda mig iväg, ordna uniformen och sätta
upp håret, sen är det fredagkväll ialla fall!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam, alla fina, hoppas
 att ni får en 
underbar kväll fylld med roligheter!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...