måndag 28 december 2015

Mot Norrland...


Väskan är packad
och jag är  redo för Norrland!

Jo, för nu åker jag till Växjö och hämtar det roligaste hockeylaget
och flyger dem upp till ljuvliga Luleå. 
Och det ska vara kallt, -15 små iskalla grader, och snö!
Snö i massor!
Det ska verkligen bli superskoj, tycker jag som aldrig har varit så
lång norrut förr.
Men jag har ingen aning om jag har packat ner rätt kläder för klimatet
(det var ju evigheter sedan det var så kallt i södra delarna)
och jag  har googlat vart man ska ta vägen där uppe i de nordliga delarna av vårt
avlånga land. Jag hittade tyvärr inte mycket mera än att man som besökare skulle
passa på att gå långpromenader eller prova på kroglivet i Luleå...
Ååååh, jag som vill åka på scootersafari!
Se renar, pulsa i kritvit snö och säga hej till tomten.
skrattar

Jag ser verkligen fram emot denna flygning och det ska bli toppenskoj!


Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam, nu 
väntar nya äventyr för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...