lördag 4 april 2015

Häxor...







Påskafton
och en helt underbar sådan!

Vi är hemma hela familjen och luffsar rundor. Vi har varit nere i stan flera gånger, handlat
hem söta små marsipanankor till tårtan, jag tog en extrarunda på cykeln till 
leksaksaffären för det allra sista att fylla busbarnens påskägg med, påskharen har varit här, stor och fluffig var hon (jag alltså), äggen är färdigkokta och dekorerade med räkor, kalkonen är i 
ugnen och hela huset luktar ljuvligt!

Barnen blev glada för sina påskpresenter att Bianca t o m grät (lyckotårar) en skvätt där ute på 
gräsmattan för att hon tyckte att hon fick så fina saker - gulleplutten! 
Vi har helt enkelt haft en helt stressfri och härlig lördag.
 









Vi hittade kvastparkeringen i stan!

Alldeles strax är det dags för påskmiddag och jag anar att vi har gjort alldeles för mycket
av det goda. Tanken var att vi skulle ha påsklunch med sill, ägg och räkor, men nu precis blev kalkonen färdig (efter snart 5 timmar i ugnen) så jag tror att det blir en megastor middag  istället 
med alltihop!

Slime ÄR äckligt,enligt Milton! Och ännu värre om det bor en stor grön spindel i geggan :D

Med så mycket god mat, så tror jag att jag tar en lite påskpromenad
lite senare. 

Glad påsk, alla fina!
Ha nu en underbar lördag!

(Ni förstår säkert vem som vann Danmarksresan igår... Inte jag ialla fall!)
Fast vi hade en heltoppenrolig kväll med Häxorna ifrån Eastwick på tv´n och bubbel i glasen! Som vi skrattade, och jag vet inte om det var filmen eller de gyllende bubblorna, men 
kul hade vi det ialla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...