onsdag 1 april 2015

A p r i l...




Godmoooorning sweeties!

Nu blev det tydligen vinter igen, för fy sjuttsingen vad kallt det är ute!
Men mig kvittar det för jag är inne, pysslar med hemmet och får massor gjort.
Och solen skiner så det känns ialla fall som vår!

Igår städade jag hela huset riktigt ordentligt, så där som man bara gör ibland. Dammade allt, ialla
rum, duschade växter, drog fram alla sängar, rengjorde lister och bäddade rent i alla sängar.
Så skönt!

Med en datornerd till pappa så slutar det snart med att vi har datorer i alla rum... Igår fick busbarnen ännu en!

Texas och jag på lilla bilden - så liiiiten han var, gulleplutten!


Visst är den fin? Killarnas underbara Tellus- mobil! Skulle mer än gärna ha den i vårt sovrum.

Idag hade jag tänkt att fortsätta, mamma flyger hit imorgon så gästrummet ska 
mysas till lite med ljus, en ny lampa till fönstret och några stora puffiga kuddar. 
Underbart när man är på inredningshumör och har massor med inspiration!

Nu ska jag strax ta en runda ner till lilla matbutiken, jordgubbar, lax och räkor
står på dagens shoppinglista. Bianca är fortfarande prickig, inte det minsta sjuk
(hon är piggelin och klättrar nog snart på väggarna för hon inte får gå till skolan)  
så jag tror att vi går en runda i parken lite senare. Smittorisken bör vara minimal där
och så får hon lite frisk luft, sjukskrutten.

Nu ska jag sätta igång lite musik - ääääälskar musik och det gör 
ju att dagen blirmycket roligare!
Plus att det går som en dans att städa...
 
Dagens (och gårdagens) städtant!
 
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!
Ha en ljuvlig första april!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...