måndag 30 mars 2015

Födelsedagsfest, påskmat och vattenkoppor...



Påskveckan är här!
 
Och som alltid hinner jag med så mycket mindre än vad jag tror
att jag ska göra.

Vi har haft ännu en toppenmysig helg med glada play dates, cykelturer, kul
grannskvaller och ett par roliga shoppingturer. Vi har nog inte hunnit att 
påskpyssla så där mycket som vi hade planerat, men det är ju inte så viktigt egentligen.
Påskriset är ialla fall framme!

Men idag känns det som om det är dags att sätta igång på riktigt. Mamma flyger hit
ifrån Spanien på torsdag, påskmaten ska inhandlas, bubbel läggas på kylning
och sen måste jag leta efter födelsedagspresenter åt Texas. Han fyller år nästa vecka
så det är verkligen hög tid att sätta igång! Tårtan ska också
planeras, ballonger köpas och t ä n k vad härligt det hade blivit
om våren hade visat sig! Då hade vi kunnat ha födelsedagsfest under bar himmel
och njutit av gott grillat - mys, mys och mera mys!


Nu ska jag ta en snabbrunda ut för familjens enda sjukling, Bianca, har önskat sig 
jordgubbar med vispad grädde. Hon har haft oturen att få vattenkoppor så här lagom
till påsk! Hon ser ut som en liten prickig korv, men annars är hon precis lika pigg
som vanligt och nu hoppas jag bara att resten av familjen slipper bli smittade.
 Vi hade säkert inte haft en endaste påskkärring knackandes på dörren i så fall!


Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam,
 alla fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...