tisdag 10 mars 2015

Vårt allra bästa...

Oj, vi har så mycket för oss att vi inte 
hinner sitta inne!

Solen skiner, trädgården behöver bli lite ompysslad (eller egentligen ganska så mycket)
och samtidigt ska vi hinna med allt annat som tillhör en vanlig vecka.
Men vi gör vårt allra bästa och idag har Milton och jag varit ganska så duktiga!

Dagen började med riktigt trist, grått och regnigt väder och precis när jag skulle sätta
igång den dumme dammsugaren så blev det strålade vackert väder! Jag smög snabbt förbi
 den och låtsades som om den inte existerade (precis som jag har gjort i helgen)
istället har vi hunnit med att städa upp en av rabatterna i trädgården, klippa ner ganska
så många vildvuxna buskar, pulkorna är i källaren och vi tog t o m ut parasollet.
 Det känns faktiskt riktigt bra att ha börjat!
 
 
Helgen ska bjuda på ljuvlig vårvärme och så klart måste vi grilla
och mysa - det vi är så utomordentligt duktiga på! Men vi ska också fortsätta 
rensa på tomten. Jag blev lite fundersam idag om jag kanske inte ska sälja 
bordet och stolarna på terrassen och köpa nytt. Det känns nästan som vi ska 
ha ett större bord, kanske runt, så att alla får plats (familjen och vännerna) och i år kanske det är
dags för ett vitt möblemang. Jag skyller på all reklam som dimper ner både i brevlådan
och på mailen... Man blir ju såklart sugen och vill ha så mycket nytt!

Nu kom de stora barnen precis hem och vi ska ta en liten runda ut någonstans. Vart
har vi inte bestämt, men det blir säkert kul!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam, alla sockertoppar! 
Hoppas att ni har ett lika vackert väder i dag och solen skiner på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...