torsdag 5 mars 2015

Lyckad utflykt, trots allt...



Dagen började bra, med solsken och blå himmel, men när vi kom
halvägs över åsen (Hallandsåsen) så började det störtregna! Och då hade busbarnen och jag
ändå varit smarta nog att kolla väderprognosen för Ängelholm innan vi körde.
Men, men som tur är så har vi ett gäng väldigt positiva barn, som allihop
tyckte att när vi ändå var där, så kunde vi lika gärna avsluta
det vi påbörjat. Så visst blev det grillning i duggregn!
 

Vi kan väl tillägga att vi nästan var de enda i Hembygdsparken.
Det fanns en familj till när vi kom dit, men annars var det bara vi och djuren.
skrattar
Det blir ju som sagt aldrig riktigt som man har tänkt sig.
Fast vi hade det mysigt, korvarna var supergoda och när det regnade som värst, så flyttade vi in grillen under tak (den toksura tanten som arbetade i parken stirrade surt på oss bakom husgaveln, men jag stirrade lika surt tillbaks på henne, så hon vågade minsann inte säga något! Fast det syntes lång väg vad hon tyckte om oss! skrattar).
Fast nu när jag tänker tillbaks på det hela, så blev det en ganska så lyckad utflykt trots allt!
(och den sura tanten, kanske bara var hungrig) 


Idag ska vi minsann inte grilla, vi ska måla ägg, Milton och jag!
Påskäggen vi handlade i Halmstad (de megastora) ska få ny design.
Så nu ska lillgossen och jag plocka fram de finaste färgerna vi har och sätta igång med
påskpysslet.
 
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam, 
alla söta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...