måndag 23 mars 2015

En härlig långhelg...



Dagarna går i ett!
Eller kanske två...

Vi har alltid saker som ska göras och efter en härlig långhelg fylld med
påskpynt, shopping, fotboll och Båstadbesök så har jag knappast hunnit
att kika in här. Men det får bli ändring på det!

Idag har lillgossen och jag varit ute nästan hela dagen och räffsat, planterat
och flyttat rundor på trädgårdsmöbler. Det är väl alltid lika roligt när man vet
att snart, snart är det alldeles vackert grönt därute!  
Jag hade med mig sekatören, men 
det fanns redan så mycket nya knoppar och skott att det verkligen tog emot att 
klippa ner våra buskar. Lite klippte jag men jag tror att vi kommer
att få njuta av ännu en sommar i en vildvuxen trädgård!

Nu ska jag strax ta en sväng till matbutiken och samtidigt handla hem lite nya
växter. En kruka på framsidan ska få lite påskfint och sen behövs det 
två nya blommor på lilla franska balkongen - vinterväxterna har gjort sitt!
 
 
Nu kallar barnen på mig där nere så det är lika bra att skynda.
 
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam, alla fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...