onsdag 18 mars 2015

P å s k ä g g ...


Vaknade i morse och kände att det kliade i fingrarna!

Normalt sett så är jag rastlös, kan inte ligga på soffan speciellt länge, vill hinna med så
mycket som möjligt, plus att jag har tusen nya ideér om vad jag kan göra bättre eller förnya
- som en svensk duracell- kvinna då alltså!
(passande nu när det snart är påsk, eller hur...)

Så imorse vaknade jag och det första jag tänkte på var vart ska vi köra 
idag (äääääälskar att köra bil), men sen slog det mig att jag faktiskt inte 
behöver något, varken mjölk, ägg eller någon annan 
onödig ingrediens till ett recept jag sett i någon tidning igår. 
Jag behövde helt enkelt att vara 
hemma - hela dagen!
Och gissa hur underbart skönt det har varit?
 
Pappas gosse idag tydligen... - Mamma, titta, tuttar!

Lillgossen och jag har målat påskägg i de vackraste nyanserna 
(de enorma äggen vi handlade för ett tag sedan är precis som Anton Berg´s ljuvligt goda marsipanägg i färgerna, fast det är typ 1000 ggr större)
och jag är så nöjd! 
 

 
Vi hann med lite annat att måla också, men nu är kvällen här så vi fortsätter imorgon. 
Barnen är trötta och imorgon är det sista skoldagen denna vecka för dem (studiedag på fredag) så ikväll blir det tidigt i säng för de små, men en rolig film för älsklingen och mig. 
Jag tror att jag ska öppna en flaska bubblig Prosecco och ta fram lite oliver åt oss
- det är ju ändå lill- lördag!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaam, alla söta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...