fredag 16 maj 2014

Det blev en helt plötsligt en helt annan fredag...



Äntligen kikade solen fram!

Vi har luffsat rundor här hemma idag och bara väntat på att de stora
grå molnen skulle försvinna så att vi kunde förbereda
inför kvällens bbq och nu, precis, blev himlen alldeles
babyblå och solen dök upp!



Och i samma sekund som solen visade sig, så kom alla barnens kompisar hit
och grannarna runt omkring öppnade upp dörrar och fönster
- det blev helt plötsligt en helt annan fredag!
skrattar
Tänk så mycket det gör med en gnutta solsken ibland.


Så nu ska jag förbereda de godaste grillspetten, salladen ska göras
och de gyllende bubblorna ska på kylning. 
Det var på vippen att jag hade tänkt ställa 
in kvällens grillning och mumsa på sushi istället, men nu ändrade jag mig.
Det gäller ju att njuta så mycket som det bara går!
Och kanske regnar hela sommaren bort sen...
Nej usch, det där lät inte alls som mig
- jag är galet positiv i mitt tänkande och tror att allt 
alltid ordnar sig!
Så det så.
Man kommer minsann långt med den inställningen.

Kraaaaaaaaaaaaaaam
och glöm inte att ha det riktigt roligt i helgen!
Ibland räcker det med en ny tidning för inspiration, en ordentligt stor
glass med alla de där onyttiga tillbehören eller bara att göra den där
vanliga tråkiga middagstallriken lite vackrare, eller hur?
Lycka finns överallt, det gäller bara att leta lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...