tisdag 20 maj 2014

Urläckert...


Vaknade något mindre pigg idag efter en hel
natt med Zasha hostandes och Milton snarkandes
i örat på mig!
 
Men inte värre än att en rejäl cafe con leche kan ordna det, så nu
är naglarna målade och bryn och fransar färgade.
Fransk manikyr på händerna 
(alla skrattar åt mig, t o m älsklingen, när de ser mig i någon annan färg...)  
men jag testade faktiskt svarta tånaglar för första gången och 
det bler urläckert!
Det blir snygg till mina nya svarta sandaletter.
Nu är det bara håret som ska få sig en rejäl boost
men det får vänta tills imorgon.
Men det gör en hel del för humöret att bara få fixa till sig lite!

Nu ska vi handla jordgubbar på torget och låna böcker på biblioteket. Solen
har gömt sig bakom tunga moln, så det gäller ju att ha en reservplan.
Om det klarnar upp lite senare blir korvgrillning till lunch och plantering av de
nya sammetslena petuniorna som jag handlade hem igår.
Det är dags för att göra finfint på framsidan av huset 
och på trappan.
 
Kraaaaaaaaaaaaaaaam
 och ha en underbar tisdag, raringar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...