fredag 6 februari 2015

Då ska man ha roligt...


Vintervitt och vackert!

Imorse vaknade vi upp till stora fluffiga snöflingor som sakta föll
ifrån himlen och precis som vanligt blev hela familjen 
ett strålande humör!
Konstigt, det där, att man kan bli så mycket piggare för lite snö.

Fredag idag och som vanligt så startade jag dagen med att städa.
Jag har fått någon kostig förkärlek till att städa på just fredagar så redan nu
är tvätten i full gång (barnens sängar ska renbäddas och lukta ljuvligt gott av äppleblom) och nu ska jag ta en svängom med dammsugaren. Det är perfekt att ha hemmet nystädat inför en helhelg
med bara mys med familjen!



Vi har planer att ändra lite på flickornas rum i helgen, en soffa ska bytas ut
och kanske kan jag hinna med att måla om deras sekretär. Vi har en 2- sittsig soffa
som står i källaren som kanske kunde passa finfint i deras rum, fler tavlor ska 
hängas upp och jag har fortfarande inte fått upp deras små söta
väggskåp (hopplöst....), men denna helgen ska det ske!
Det är dags att göra lite omändring inne hos dem, röja upp ibland dockor, böcker
och tusen olika småprylar och kommer deras stora soffa bort så blir det 
nog toppen!

Nu väntar dammsugaren på mig, sen ska Milton och jag ner en runda på stan, lite
gott ska inhandlas och kanske köper jag hem lite gyllende bubblor
till älsklingen och mig, det är ju ändå fredag och då ska man ha roooooligt
och njuta till max!

Kraaaaaaaaaaaaaaaam
 alla fina, ha en underbart
rolig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...