onsdag 18 februari 2015

Mini- äventyr...


Solen skiner,
himlen är blå och det är lill- lördag!

Godmorgon, alla söta! Hoppas att ni vaknat på ert allra bästa 
onsdagshumör! Jag har varit uppe ett tag redan och nu börjar de små, en efter en,
komma upptassandes, nyvakna och rufsiga. Älsklingen är på arbetet och barnen och jag 
har en hel dag utan några som helst måsten. Det enda som vi borde göra, är att
passa på att ta en tur ut i naturen, kanske packa ner lite goda bullar
och något gott att dricka - solen strålar ju!

Igår spenderade vi hela dagen hemma, Texas hade sin kompis här och jag 
passade på att ta hand om tvättberget, gjorde ljuvliga vaniljbullar
och alla barnen lekte precis hela dagen. Men om vi var hemma igår så borde vi 
inte vara det idag! Man blir ju rastlös (jag ialla fall) och det räcker oftast med en lagom
runda i friska luften, sen är det skönt att komma hem igen. Jag har en del
nya idéer för hemmet, bl a ett skrivbord som jag ska provmöblera om, men 
först ut på ett litet mini- äventyr med busbarnen!

Killarna skulle bestämt laga mat igår och det blev hemlagad pizza såklart! Så efter allt detta underbart goda och onyttiga frossande igår så blir det helt perfekt att komma ut i ftriska luften och gå en långpromenad idag! 




Nu ska jag ta en snabbdusch, dricka min café con leche och sen
kickar vi igång sportlovsonsdagen med buller och brak hemma hos oss!
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!
Ha en strålande vacker dag, alla fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...