onsdag 16 mars 2016

Lite förändring...


Ååååååh, men som kom våren!

Vilket underbart väder! Solen skiner ifrån en alldeles klarblå himmel
och utanför kvittrar fåglarna i kapp. Jag var uppe tidigt imorse och efter jag vinkat
hejdå till både busbarnen och älsklingen, så fick jag ett riktigt
städryck och har redan hunnit att städa ut i garaget (av alla ställen), stora säckar
är fyllda med urväxta kläder och redo att ges till mer behövande och min
garderob är  halvtom och redo för lite nya vårkläder.
Jag tog mig i kragen och fyllde på säckarna med kläder, allt sådant som
jag har haft liggandes om i fall att, plagg som jag t o m har köpt
innan flytten till Mallorca och som har varit nere och vänt på vår lilla
solskensö och som sen fick följa med tillbaka hit till Sverige igen!
skrattar
Helknäppt, jag vet!

Men det känns härligt att få så mycket gjort och inte visste jag att
solens strålar skulle få mig på sådant här humör! Och det kunde ju inte 
komma lägligare - mamma flyger hit ifrån Spanien på lördag
och sen är det ju påsk och huset kommer att vara så redo för det!

Nu blir det fönstertvätt och sen ska jag leta fram målarfärgen. Jag tänkte 
måla om vårt stora altanbord (det som jag tydligen målar om varje vår, hahaha). Det ska få 
 en liten make over och bli ännu större med nya rustika plankor
 på ovansidan och ljusa ben. Jag fick en 
strålande idé (enligt mig själv) igår och beställde 10 nya stolar i rotting.
Våra fina, som vi har nu, ska jag lägga ut till försäljning.
(allt samlande är slut för min del)
Lite förändring är väl aldrig fel!
 
 Café con lechen är uppdrucken och omeletten uppäten, så det är bara 
för mig att sätta fart.
Kraaaaaaaaaaaaaam, alla fina!
Hoppas att ni har ett lika ljuvligt vårväder idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...