fredag 8 maj 2015

Full fart - alltså precis som vanligt...




Fredag!
Och en härlig sådan.

Solen skiner, barnen är glada och snart åker mamma, Milton
och jag en runda till Ängelholm.
 
 Igår var jag hemma och pysslade precis hela dagen och jag hann nog
med det mesta jag hade planerat. Stolarna är inoljade i en något 
mörkare nyans, vår murade grill är nästan färdigmålad i vitaste vitt
och äntligen fick jag planterat blommorna som jag skulle planterat i helgen.
Det enda som jag inte hann med var att slipa ner altanbordet och ge det lite
ny lack, men det började regna och då fungerar det ju inte! 
(jag har testat både en och två gånger på Mallorca, när jag börjat lacka bordet och sen har det börjat duggregna - inte vackert precis!)
 Så det misstaget gör jag minsann inte om igen!






Så idag blir det först Ängelholm, lite fredagsshopping och kanske, 
om vi har tur med vädret, så grillar
vi lite gott ikväll. Älsklingen tänkte sluta tidigare idag och solen skiner redan, så
kanske, kanske, blir det en mysig fredag i trädgården!
Bordet ska ialla fall bli färdigt idag och sen har vi två höga barstolar som också behöver lite
kärlek (nytt tyg och lite ny lack). Full fart - alltså precis som vanligt!
Piggelinregn hann vi så klart också med igår! Det hör väl till när barnen har kompisar hemma!
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam och ha underbar start
på fredagen, sweeties!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...