lördag 30 maj 2015

Spontanbesök...


Fiesta, tårta och kalas!

Jag har kanske nämnt det förrut, men det är som vanligt full fart
hemma hos oss!

Vi fick spontanbesök ifrån glada Göteborg 
 igår, som fortsatte även idag och sen har vi hunnit
med vackra Halmstad (som börjar bli min favoritstad) och handlat hem morsdagstårta
och denna gången fuskade jag faktiskt och köpte en färdig tårta (annars bakar jag ju alltid själv)
i lilaste lila. Jag firar inte mig, men mamma är ju här, hon älskar färgen lila och 
lite tårta är väl aldrig fel, eller hur!


 

Älsklingen har varit i nya huset hela dagen, kaklat badrummet, gräsmattan är nysådd (det blir finfint)
och nu är Texas, mammas sötnöt,  iväg på kalas i parken. Jag har precis kommit hem med nyskördade potatis direkt ifrån våra nya vänner som har lantgård (färskare svensk potatis går inte att få tag på) så ikväll måste det så klart bli nypotatis, godaste biffarna och bearnaise.




Snart blir det film, lite rosado och tidig skönhetssömn. Imorgon
är det fotboll för lillgossen och kanske lite loppis för mig - loppis är ju bara så kul!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam, ha en 
ljuvlig lördagskväll, sötnosar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...