söndag 3 maj 2015

Med egen gourmet chef...



Vilken härlig utedag vi har haft hela la familia!

Vi har varit duktiga som bara den och vi startade söndagen med att bära
in våra 3 pallar med pellets (puuust, men älsklingen och jag klarade det galant - team work är bästa sättet), sen fortsatte vi med
att åka och handtvätta bilarna, bar ner vinterdäcken i källaren, handlade hem lite godsaker
att grilla och hade alldeles ljuvligt med busbarnen som 
målade med vattenfärger i solskenet och sen blev den en spontan playdate för alla barnen.

Städat rabatter har vi också gjort och sopat framför hela huset. Jag hann inte med någon plantering idag, men imorgon så!

Texas vår egen lille grillmeister!





Det känns härligt att fått så mycket frisk luft  
(busbarnen försökte smyga in och sätta sig vi datorerna ett par gången, men icke sa nicke), solsken på näsan
 och så mycket måste- göra- saker gjorda
och jag måste erkänna att jag minsann inte alls är så där piggelin som jag var i morse.
Så nu blir det lite god middagsmat 
(älsklingen är vår egen gourmet chef, åååh, lyxigt nu ikväll) sen tidigt i säng. 
Det ska tydligen bli ännu varmare imorgon
så jag gissar att vi är uppe innan tuppen!

Något trött och med en hy som stramar lite efter dagens grilllunch, men väldigt glad och nöjd!
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam, alla fina!
Imorgon är det måndag och jag älskar sådana
- ny vecka med massor med möjligheter, raringar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...