onsdag 19 mars 2014

Det blir en lång pysselhelg...

Nu är jag trött, men lycklig!

Lillgossen och jag har varit nere i källaren och röjt halva dagen
och vi har fått massor gjort!
Jag har letat reda på alla våra antika speglar (och det blev 6 stycken) som låg
nerpackade sedan flytten och imorgon ska jag måla dem vackert vita.
Kanske inte alla, men en del av dem ska få ny färg. Det tar
lite emot att måla över de guldfärgade, men nu 
kommer de ialla fall upp på väggarna, istället 
 för att ligga och se fina ut i källaren!


Enkelt och vackert! Ett tips är att handla gamla tavlor på loppisar och sedan måla över eller ta ut själva målningen/bilden och bara använda ramarna. Det blir hur fint som helst! Jag har målat om en jättepampig tavla helvit och satt upp den bakom sängen som gavel och det är så fin, så fint!

Samtidigt som jag letade speglar hittade jag så mycket som 
vi glömt!
Det är ju faktiskt tosigt så mycket man samlar på sig, bra att ha saker, och som
man sen inte använder eller har framme!
Så det känns som om Milton och jag har varit 
på loppis idag!
skrattar
Och nu är jag redo att börja att renovera, måla om och ta en 
lång pysselhelg.
Älsklingen och jag ska ju göra färdigt toaletten på nedervåningen och det
som fattas är lite moderna handdukskrokar, toalettpappershållare mm, men 
sen är det klart. Turkosa handdukar har jag hittat på Zara Home
och ramarna som ska upp på väggarna ska målas imorgon
- gaaaah, jag kan knappt vänta!
Märks det, eller?
skrattar

Nu ska jag ta en snabb prommenad (måste göra av med all överskottsenergi...) och sen
blir det tidigt i säng.  
Jag har en rolig torsdag att se fram emot ju!

Massor med kraaaaaaaaaaamisar!
Ha en underbar lill- lördag, raringar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...