torsdag 13 mars 2014

Man vaknar på nytt...


Vi vaknar upp till ännu en strålande 
dag här hemma!
Solen skiner från en babyblå himmel, fåglarna kvittrar och bygger bon  
- ljuuuuuvligt!

Det har varit så vackert väder att vi inte ens har öppnat datorn. Istället
har vi pysslat i trädgården, tagit fram cyklarna, putsat fönster, plockat fram vårskorna
och börjat vår balkong- make over.
Det är helt galet vad man blir på 
ett sprudlande humör av några dagars solsken...
skrattar
Men det känns lite som om man vaknar upp på nytt!

Busbarnen vaknar innan klockan ringer, rusar till/hem från skolan och direkt ut i trädgården varje dag!

Idag ska jag ner i källaren och försöka hitta ett litet lagom stort bord till balkongen
och sen ska lillgossen och jag fortsätta där ute. Vi måste så klart ha massor med
blommor och träd där också, men jag vet minsann inte om jag vågar sätta ut
något ännu, nätterna är fortfarande kalla och eftersom jag nästan
tog död på vårt stackars olivträd, så kanske jag ska vänta lite

Stackars lilla olivträd! skrattar Men trots att den så dödens döden ut så växer det ett nytt vackert skott, så kanske kan den bli så där finfin som den var förrut! Jag håller ialla fall tummarna!

Först kaffe, sen startar vi denna härliga torsdag!
Kraaaaaaaaaaam
och hoppas att ni njuter lika mycket, sötnosar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...