måndag 24 mars 2014

Trädgårdspyssel...


 
Det blev en heldag i solen!
Nu är jag trött, men supernöjd.

Barnen och jag har varit ute i trädgården och pysslat hela långa dagen
och det är långt ifrån färdigt, men det börjar ta sig!
 
Jag har länge varit trött på de tusen naturstenar som har legat runt i rabatterna
men nu har jag fått lite mer ordning på dem. De ska få rama in alla rabatterna
så att det blir lite tydlig gräns mellan gräsmattan
och blomrabatterna. 
 
Till helgen åker vi en tur till blomsterbutiken och ser vad vi kan hitta på
för skoj att plantera. Vi har fortfarande frost på morgonen, men 
säkert inte så länge till!
Alla knopparna börjar slå ut och fåglarna bygger bon för glatta livet
så jag vet att det inte är långt kvar nu.
Ååååh, ljuvliga vår!

Busbarnen favoritträd - det gamla körsbärsträdet! Trädet fullkomligt svämmar över med körsbär på sensommaren - mums!
Nu ska jag skynda in i duschen, sen blir det lite snabbshopping.
 Egentligen behöver jag köpa lite näring till gräset också och eftersom att det ska
regna imorgonkväll så kanske det hade varit en bra idé att göra det redan idag.
Vi får väl se hur mycket jag hinner
 - det finns ju en dag imorgon också!
(som tur är)

Kraaaaaaaaaaaam
och ha en toppenmysig måndag, sötisar!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...