fredag 28 mars 2014

Laddad för en heldag i solen...



Goooodmorgon alla godingar!

Veckans allra bästa dag är här och hemma hos oss
startade den för flera timmar sen.
Barnen är redan inställda på sommartid och vaknar innan klockan 6 varje dag, går
upp och gör frukost och borstar tänderna innan mamma och pappa vaknar...
Galet ju!
skrattar

Älskade rosmarin (romero) - det saknar jag från vår gård på soliga Mallorca! Den doftar underbart och är så fin med sina lila blommor, fast jag undrar om vår lilla romero kan klara sig om jag planterar ut den...

Galen i dill och lök - syns det...

Idag ska det bli över 15 ljuvliga grader och strålande solsken så vi laddar inför en trädgårdsdag. Igår tokhandlade jag fröer, planteringsjord och sen råkade jag handla hem både rosmarin och ett 
vackert olivträd, bara sådär. 
Vi kan väl säga att jag är laddad - laddad för en heldag i solen med jord under naglarna!
Kanske hinner jag med att ge våra stolar en omgång med mörkare bets också när jag ändå håller på.
Det är egentligen inget fel på dem alls, men jag har fått för mig att de ska få bli härligt nästintill
svarta och så har jag spanat in ett svart parasoll som jag har bett älsklingen att handla hem.
Ja, jag sommarplanerar för fullt!

Nu måste jag skynda mig, solen är redan framme och jag har massor att göra. 
Massor med fredagsskoj! 

Kraaaaaaaaaaaaaaam
och hoppas att ni får en fantastisk start på denna ljuvliga dag, sockertoppar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...