måndag 18 augusti 2014

Äntligen...


Back to school!

Äntligen fick barnen börja i skolan igen. Inte för att de inte har 
haft ett helt underbart sommarlov, men de längtade verkligen efter skolan nu
och ingen kan väl vara gladare än jag för att ha 3 skolbarn som
verkligen älskar skolan!

Hela gänget var uppe innan tuppen och var klara att gå 30 minuter
innan det ringde in.
skrattar
Jag fick hindra dem ifrån att gå för tidigt!

Idag har vi haft en sådan där långsamt gående måndag, Milton och jag.
Jag hade tänkt att städa lite, tvätta och pyssla, men det blev
inte så mycket gjort av det.
Istället har vi luffsat rundor hemma, planerat för vad vi borde göra
och inte gjort, men haft det toppenmysigt!
Utanför regnar det som spön i backen och nu har minsann hösten kommit.
T o m Bianca frågade mig om det inte var dags att baka snart!
Vi är nämligen sådana att vi nästan aldrig bakar på sommaren.
Precis som att vi inte direkt grillar på vintern.

Men även om det inte blev någon bakning idag så har jag förberett
middagen ialla fall och ikväll blir det goda hamburgare med alla
extra tillbehör! Barnen är tröttare än tröttast efter alla nya intryck, nya lärare
och allt busande så jag gissar att de kommer att somna tidigt ikväll.
Vilket passar älsklingen och mig finfint
- ikväll blir det fötterna på bordet, tända
 ljus och filmtajm!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaam, 
alla fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...